Wednesday, 12 June 2013

Wedding. Tanjung Piai. Kulai.

Views
Assalamualaikum.
Hmmm dah lama tak update blog , blog pun dah berhabuk-habuk macam tiada tuan. -_-
Cuti sem kali ni aku busy dengan kenduri kawen. biasalah aku punya cuti sem time tengah cuti sekolah, jadi ramailah yang buat kenduri kawenlaa , akiqah laa, doa selamat dan lain lain.. termasuklah kenduri kawen abang aku. kali ni majlis menjemput menantu takbuat di jengka,pahang. tapi buat terus di rumah abang aku d kulaijaya.
 okay first, majlis belah perempuan kami sekeluarga seramai 30orang semuanya. hewhewhew. ramai tak? yelaaa adik beradik aku je dah 12orang , campur mak , abang2 ipar , akak2 ipar dan anak2 saudarakann memang laa angkanya mececah sampai mcm tu sekali..
kami sekeluarga duk kat homestay tanjung piai dekat dengan rumah pengantin perempuan supaya nanti senanglah kami nak ke sana.
 ni lepas akad nikah kat masjid :') alhamdulillah selamat ijab kabul abang aku ni :)

 ni haaa je anak-anak mak yang masih bujang , yang lain khawin sudaaa. yang baju putih tu kakak aku (kak Faiznur) , haiyaaa aku nampak macam kakak dia dah.. yang baju hijau( abg Fauzan) tu dah mmg sah abang aku tapi adik kepada kakak aku yang baju putih ni gak. Haiyaa adik2nya lebih besar dari dia -_-
 malam berinai katanya. :')
 mak baju hijau dengan abang ngah aku n kak ipar serta maknya jugak hehee. so sweet <3 hehe
 sebelum berangkat ke rumah pengantin perempuan :')
 Ececececehhh , kemain lagi abang aku ni yee , so romantikk :P
 adik-beradik lelaki , abang ipar dan anak saudara lelaki :') Ehh , ade terselit kat situ alya (anak sedare pmpn akuu -,-)
 adik-beradik perempuan pula , kakak ipar dan anak saudara perempuan. Ehh ade pulak anas (anak sdare lelaki aku. Hmm anak sedare sulung aku perempuan (sofia) takde pula kat gmbar ni..
 bila anak teruna mak cik miah berposing kat pelamin kann , macam gadis bunga laa pulak. HAHAHA.
Faiznur dan Fadhila , anak dara mak cik miah pulak nak posing ehh. aduduiii ngadanya kami --'

okay , belah lelaki pulak buat majlisnya d kulaijaya, kat rumah abg ngah akulahh.

 okay we start with.. gadis bunga ni. Ehh silap mak si gadis bunga. Hewhew. alololo. comey sangat dia dgn bunga tu <3
 Kak long aku (Farisha) dengan mak kesayangan kami <3 How sweet both of us sweetheart :)
 Kak long aku dengan anak buah husbandnya :) sweet.....
 Kak long dengan makk , manjanya akak koi ni yakk , jeles pulak koi menengoknya :)
 mak duk kat tempat tunggu tetamu. Hewhew, jadi boss besar mak ekk :)
 Ni tempat makan pengantin dan meja kek :)
 that same.
 yang membantu mak menyambut tetamu. haishh awesome2 orang pakatan cemara sebelas ni. memang terbaik :)
 Aku dukung anak adik arwah kakak ipar aku. Huisshh berat taw baby boy ni. Hmm nak terseliuh tangan i, tapi baby boy sangat comel. i like it :*
 Ni dia yang kita tggu , pengantin lamaaaa hahaha. sangat cantik warna bajunya. baru je berangan nak tema kawen warna purple dah dia rembat dulu ye abang ngah ehh?? aduduii. (elehh blaja pun tak habis sibuk rancang baju kawen pulak deme ni ehh?) gurau je. :) i
 Al maklum laa wakil family aku dr pahang tinggal aku dengan kak long aku je yg ade. so , kak long aku suruh jadi wakil makan beradab laa kononnya. sebab dia mse tu ade kerja lain. Haihh , naseb neng ade teman aku even kerjanya tangkap gmba aku. ehh yang kat sebelah tu pengapit dan kawan abg aku je taw. tiada apa2 kaitan dengan aku. dan pakcik itu sudah berkawen. anak bini semua ade kat situ. so , takyah nak gosip sgt laa. hehehe. okay kerusi kosong sebelah tu tempat neng duduk. okay neng tu anak sedara abang ipar aku yang baju hijau tadi. :)
 haishh tak senonogh gak ehh cara aku duduk , biaselahh dah penat2 kan. aku pakai duduk jelaa sesedap rase. alaaa, sopan jugak laa tukan.. itu aku , abang ngah tersayang, kak ipar baruu ( kak siti mariani) dan kak long tercomel :)
 alooolololo , sweetnyaaa <3 moga kekal hingga ke syurgaaa. amin,amin,amin.
 peaceeeeeee , Hahaha :) comel je dua orang ni.
 moga dapat anak yang soleh dan solehah ye abang ngah :)
 How sweet. romantiknya dia :3 hahahaha.
 ni je yang ade wakil pahang campur mak. tak macam mase belah perempuan dulu, semua ade. kalau ade dyorg mesti lagi best , lagi meriah :)
 amboi makkk :D hehehe

 
Ni Ahli pakatan cemara 11 yang memang supporting dan sangat awesome. diaorang buat kerja dengan terbaik sekali. sememangnya terbaik.  :)
atas ahli pakatan perempuan , bawah tuu ahli pakatan lelaki. masing2 sudah berkeluarga. dan anak2 mereka juga ade yang menolong menjayakan kenduri kawen abang aku. haih kecil2 cili padi ehh anak2 d kulai ni. hehehe. :)

okaylah itu saje untuk kali ni. penat dah menaip ni. harap dapat berkumpul lagi dengan family cam ni. Azan asar pun dah berkumandang , baiklahh pi solat yee. okay. Assalamualaikum and salam sejahtera, reader's :)

Nota Kaki : Ehh ramai pelik kenapa aku pakai baju lamaa warna biru tuu , hewhew. aku saje je, baju kurung bebaru semua aku dah packing dalam beg nak balik rumah sewa kat pasir gudang nanti. so , malas dah nak bongkar balik, so capai je la baju kurung n tudung mana yang sempat capai , apa2pun yang penting tutup aurat bahh kan? hehehe k daaa :)


TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI BACA YEE :)

2 comments:

Hatiku Semerah Ladybird said...

amboii comei2 belako gambaq kawen dia... ehh abg dia ;)
tersasul pulakk heheee :P

ℱᗩᖙᖺᓰᒪᗩ ᕼᗩᔕᔕᗩﬡ said...

amboii , nanti2 laa aku kawen. kau bila lagi...hhehehe

 
Rainbow Arch Over Clouds