SEGMEN : JOM JAWAB SOALAN LINA & ANIS


Salam ~ okay aku nak join segmen ni , kawan blogger aku   wanni tag nama aku tadi ~ hehee.. okay actually aku pakai hentam je ni... okay sapa-2 yang nak join jugak leh tengok syarat-2 kat SINI okay :)

Empunya segmen ni : ANIS | LINA - jom usha blog gadis-2 kiut miut ni :D

soalan-2 nya :
1. Siapakah manusia pertama yang mencipta telefon?
2. Perdana Menteri manakah yang menjadi idola Lina?
3. Lengkapkan ayat ini ---> S_Y_ _U_A M_K_ _ C_ K L_ _ .
4. Beri maksud bagi simpulan bahasa ini ' Gaji Buta ' .
5. Siapa yang pernah cakap " Melayu Mudah Lupa! "

Jawapannya pulak :
1 -
Alexander Graham Bell


2 - tun dr Mahathir

3 - SAYA SUKA MAKAN COKLAT
4 - Gaji Buta
Maksud: Mendapat gaji tanpa perlu bekerja bersungguh-sungguh.
Contoh Ayat: Saya mesti menjalankan tugas dan tanggungjawab ini bersungguh-sungguh supaya tidak makan gaji buta sahaja.
5 - Tun Dr Mahathir / Ezlyn (Lagu Hai-2 Bye-2) heehheee

kawan comel yang di TAG : WANI | MIMI | ALYA

k tata :)

Comments

Lieyna Rosli said…
thankz sudi join :)
Fadhila Hassan said…
same-2 adik lina :)

Popular posts from this blog

Cintakan ALLAH kekal selamanya :)

Beras Cap SUKA HATI .

Dapat Surat Tawaran Pulak -,-