Sunday, 18 March 2012

Dapat Surat Tawaran Pulak -,-

Views
salam , hahaha okay nampak tak gambau uhh ? baru jek dapat tadi .. mesti ramai manusia yang sebaya aku dapat jugak kan ? okay , result pun tak dapat lagi surat tawaran dah datang banyak melamar untuk masuk ke pusat pengajian yang disediakan -,-

okay , baca punya baca isi dalam surat tawaran uhh cam best jek kan . TAK PERLU BAYAR LANGSUNG katanya ~ tapi kompius jugak laa .. ada tak wang pinjaman erkk ? ada laa kott kan ? hehehe

meh aku coretkan apa yang ada dalam surat ni yang membuatkan aku tertarikk >__<

APA YANG MEMBEZAKAN KTAC DENGAN KOLEJ-KOLEJ LAIN ?

-Tidak perlu bayar yuran pendaftaran *
-Tidak perlu bayar yuran pengajian *
-Tidak perlu bayar yuran penginapan *
-Kadar kelulusan 99%
-Diiktiraf oleh KPT/MQA/JPA/MARA/PTPTN
-Lokasi kolej berhampiran kemudahan seperti masjid , dataran merdeka , klcc - bla . bla . bla -
-Diploma yang menjamin pekerjaan
-DSK & BSK dikeluarkan oleh UPM
- Bahasa Penghantar Bahasa Malaysia
-Kolej Bertaraf Antarabangsa
-Penginapan berhampiran kolej
-Pelbagai akitiviti pelajar diadakan
-kolej bercirikan islam

okay-2 berminat tak.. hukhuk ~ klik sini > KTAC

aku pun teringin jugaa laa nak pergi sana =,= tapi masih awal nak buat keputusan sebab result SPM pun tak dapat lagi, rabu ni baru tahu ~ maybe pas dapat result nanti lagi banyak surat tawaran sampai ke rumah aku kan ? huhuhu...

if aku pergi laa kan KTAC ni , aku nak pilih :

*Diploma pengurusan Hotel & katering (DHC )
*Diploma pengurusan perniagaan (DPP)
*Diploma Perakaunan(DPK)
 HAHA ! yelaa kan subjek yang aku ambik PRINSIP PERAKAUNAN + PERDAGANGAN sesuai sangat laa tuu...

TAPI , aku nak MAO aku ada sekali belajar dengan aku ~ nanti laa aku fikir dulu -,-
untuk result SPM ni , aku tak nak target ape2 pun.. moga tak ada GAGAL laa.. Amiin ~

Subjek Yang Aku Ambik :

+ BAHASA MELAYU
+ BAHASA INGGERIS
+ SEJARAH
+ PENDIDIKAN AGAMA ISLAM
+ MATEMATIK
+SAINS TERAS
+PERDAGANGAN
+PRINSIP PERAKAUNAN
+MATEMATIK TAMBAHAN

my lovely subject , please be nice to me :)

okay , aku nak cerita sikit laa kan . dulu time form 4 aku habis kan masa satu tahun dengan belajar 2 subjek yang aku tak leh bawak dengan baik langsung ~ =.=
subjek itu ialah : CIK KIMIA & CIK FIZIK :)
actually dari awal form 4 lagi aku nak tukar , bah kan (aceceh ayat aku -,-) hari last day school form 3 aku dah cakap kat cikgu aku yang aku nak ambik subjek Prinsip Akaun bila tingkatan 4 nanti coz aku tak minat Sains Tulen :( hukhuk . aku cakap kat cikgu kesayangan aku cikgu daud yang aku nak masuk kelas 4 B , sebab prinsip akaun ada kat kelas uhh . it sokeyh laa if aku tak duduk kelas title "science" pun tak pee laa.. tak kisah pun . tapi bila naik tingkatan 4 jee ada perjumpaan untuk pelajar tingkatan 4 . then terkejut jugak laa coz subjek PRINSIP PERAKAUNAN ditukarkan ke kelas "science" plak ~ alahai . that's mean , aku kene ambik subjek fizik , kimia laa ? haii yoo .
aku tahu , cikgu kesayangan aku uhh tak kasi aku tukar kelas kan . :)))
okay laa... aku try ambik , tapi aku memang tak berminat laa chemistry-2 ni pastu physics-2 lak .. hohoho... bungkus laa result aku cam gitu =,=
then , aku pun jumpa cikgu aku , cakap yang aku tak leh bawak subjek sains tulen uhh ..
cikgu suh try dulu . sabar . sabar :) okay cikgu .
cikgu aku kata dia tak nak aku tukar kelas :) okay cikgu .
at last , naik jee form 5 , ade kejutan lagii.. >__< time uhh kat makmal kimia . cikgu bagi pengumuman . pelajar yang ambik prinsip perakaunan boleh pilih sama ada nak buang subjek fizik + kimia , then tukar pada subjek sains + perdagangan or stay jee.. wooohaa , aku dengan tanpa berfikir panjang terus angkat tangan nak  tukar subjek :) HAPPY kot dapat tukar ,haha sayang sangat kat cikgu daud :)
 then pas aku angkat tangan nak tukar , kawan-2 aku yang sejati pun turut nak tukar , (syira . atikah . eira . eyla . nabila . ain . wana ) .
bayangkan laa aku & kawan-2 ambik masa tak sampai setahun pun untuk cover silibus sains/perdagangan dari form4-5 hoo~ berkat kesabaran cikgu-2 aku kan . *mama Asidah , Papa Daud , mama Rosmawati , Papa ismail :))) & semua cikgu2 mata pelajaran yang aku ambik ~ kenangan masa tingkatan 5 sains akan terus jadi -sweet memory in my life- rindu weyy !!!

aku nak sambung belajar dengan my MAO :)) nak . nak . nak jugakk ! hehehe
 k tata :P


TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI BACA YEE :)

2 comments:

umiradamia said...

wah akak ne mesti terer +math n pA kan.. huhu..

mira maisara said...

good luck adek.. pilih jalan yg terbaik ya.. :D

 
Rainbow Arch Over Clouds